Jay Cutler odpowiada na pytania fanów

Tym razem na pytania fanów magazynu Muscular Development odpowiada czterokrotny zdobywca tytułu Mr. Olympia - Jay Cutler. Spodziewajcie się takich zagadnień jak: wyciskanie wąskim uchwytem, trening na masę, czy podciąganie na drążku.

Wyciskanie sztangi wąskim uchwytem.

Czytałem w MD, że kiedyś sporo trenowałeś wyciskając wąskim uchwytem, a obecnie porzuciłeś ten styl. Dlaczego tak się stało?

Ciężkie wyciskanie wąskim uchwytem było stałym elementem mojego treningu tricepsów. Wszystko zmieniło się pewnego dnia w lutym 2010 roku, kiedy ćwiczyłem w ten sposób z obciążeniem około 180 kg. Przy drugim powtórzeniu usłyszałem przerażający dźwięk. Co prawda nie zmieniłem nagle kolorów, ale wiedziałem, że zerwałem jakieś włókna mięśniowe w mojej klatce piersiowej. To była najgorsza kontuzja klatki w moim życiu. Kolejne trzy miesiące nie mogłem trenować tej grupy mięśni, to była najdłuższa przerwa, którą miałem od ukończenia 18 roku życia. 

Dopiero późnym latem 2010 roku mogłem ponownie rozpocząć treningi klatki piersiowej, oczywiście z o wiele lżejszym ciężarem niż wcześniej. Właściwie to nigdy już nie wróciłem do takich obciążeń jak kiedyś. Nie warto ryzykować.

Wyciskanie na ławce prostej zarówno szerokim jak i wąskim uchwytem może okazać się bardzo niebezpiecznym ćwiczeniem, podczas stosowania dużych obciążeń, zwłaszcza dla kogoś z bardzo mocno rozwiniętą tkanką mięśniową.

Ciśnienie, które jest wywierane na stawy i wiązadła jest bardzo duże, dlatego obecnie staram się trochę bardziej oszczędzać. Podczas treningu tricepsów bardziej skupiam się na pompkach na poręczach, prostowaniu ramion z hantlem za głową i ściąganiu uchwytu na maszynie.

Plan treningowy na masę.

Proszę o radę w kwestii mojego planu treningowego. Staram się nabrać więcej masy. Wygląda to następująco:
Poniedziałek: Klatka piersiowa (tylko skosy)
Wtorek: Plecy
Środa: Regeneracja
Czwartek: Klatka piersiowa (płaska)
Piątek: Nogi
Sobota: Ramiona
Niedziela: Regeneracja
Proszę o jakieś wskazówki.

Nie zauważyłem, żebyś w swoim planie wymieniał trening barków. Zapomniałeś ich zapisać, czy zwyczajnie nie trenujesz tej grupy mięśniowej? Jeżeli tak, to sugeruję porzucić 1 dzień treningu klatki piersiowej na rzecz barków. 

Myślę, że aby nabrać jak najwięcej masy, nie powinieneś trenować żadnej partii dwa razy w tygodniu. Trzymaj się podstawowego planu, klasycznych ruchów takich jak wyciskanie na ławce prostej, przysiady, martwy ciąg, wiosłowanie, pompki na poręczach, podciąganie na drążku i wyciskanie wojskowe.

Powtórzenia utrzymuj w okolicy 6 do 8, a maksymalna ilość serii na daną grupę mięśni nie powinna przekraczać 12 przy większych partiach, takich jak nogi czy klatka piersiowa oraz maksymalnie 9 serii przy ramionach i barkach.

Trenuj każdą partie mięśniową co 5 do 7 dni. Zadbaj o to, aby dobrze odżywiać swoje mięśnie i dbać o nie poza siłownią. Jedz właściwe posiłki, z odpowiednią ilością białka i węglowodanów, co każde dwie, trzy godziny. 

Zagwarantuj sobie minimum 8 godzin snu, staraj się również robić drzemki w ciągu dnia.

Wszystko to może wydawać się proste, ale w rzeczywistości tego właśnie potrzebujesz.

Początek treningów i pierwszy plan.

Mam 17 lat i zastanawiam się w jakim wieku zacząłeś trenować? Jaka była twoja dieta i twój plan treningowy?

Nie miałem żadnego kontaktu z ciężarami do moich 18 urodzin, ważyłem wtedy 83 kg i miałem dobre warunki fizyczne po latach pracy przy rodzinnym biznesie. W ciągu pierwszego roku ćwiczeń nabrałem około 22 kilogramy.

Mój plan treningowy specjalnie nie różnił się od obecnego zestawu ćwiczeń. Zwykle trenowałem pięć razy w tygodniu, wykonywałem wiele ćwiczeń z wolnym obciążeniem i wysoką ilością powtórzeń.

Jadłem sześć posiłków dziennie. Na śniadanie płatki owsiane i jaja. Kolejne trzy posiłki to kurczak i makaron. Piąty posiłek to stek wołowy i pieczony ziemniak, a na wieczór białka jaj.

Wszystko brzmi prosto i właściwie tak było, ale to na mnie doskonale działało.

Najlepsze ćwiczenia na plecy.

Czy uważasz, że aby jak najbardziej uwydatnić mięśnie grzbietu najlepiej jest podciągać się na drążku szerokim nachwytem?  W tym celu wykonują również wiosłowanie sztangą, czy to dobre ćwiczenie na te obszary?

Podciąganie na drążku szerokim nachwytem to z pewnością jedno z najlepszych ćwiczeń na szerokość pleców. Jest to o wiele lepsze niż przyciąganie drążka do siebie, ponieważ zwisasz w powietrzu i niczego się nie przytrzymujesz od dołu. Dzięki czemu trudniej jest tutaj oszukiwać, więc twoje plecy, a także bicepsy wykonują kawał ciężkiej roboty.

Wiosłowanie sztangą to świetne ćwiczenie na doprecyzowanie mięśni pleców. To ćwiczenie preferuje podchwytem, w stylu Doriana. Dzięki czemu mogę trzymać ramiona bliżej ciała. Pamiętaj aby zawsze mieć wyprostowane plecy, trzymać głowę w górze oraz skupiać się na odpowiednim spięciu mięśni.

Techniki treningowe.

Czy używasz jakiś specjalnych technik podczas twoich treningów? Widziałem na kilku twoich seriach DVD, że stosujesz drop sety, ale czy trenujesz również metodami super serii i poszerzonych serii?

Drop setów nie wykonuję zbyt często, właściwie nie pamiętam kiedy ostatni raz trenowałem wykonując super serie lub poszerzone serie.

Często natomiast stosuję technikę rest-pause, dla przykładu przy wyciskaniu na nogi, wykonuję 10 do 12 powtórzeń, obniżam wagę odpoczywam 10 sekund i wykonuję kolejne 10 do 12 powtórzeń. Czasami trenowałem tak również przy wyciskaniu na ławce skośnej w górę, jednak wtedy nie zmniejszałem obciążenia. To ćwiczenie doskonale działa na włókna mięśniowe, można je wykonywać aż do porażki, ale trzeba uważać, żeby nie przesadzić.

Zwykle nie wykonuję więcej niż jedną, lub dwie serie w taki sposób. Nie chce się przetrenować ani spalić mięśnia.

Dowiedz się więcej na temat Jaya Cutlera.

Źródło: musculardevelopment.com

Jay Cutler odpowiada na pytania fanów

Komentarze   

Astrid
0 # Astrid 2017-11-14 06:00
When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each
time a comment is added I get several e-mails with the
same comment. Is there any way you can remove me from that service?

Cheers!

Also visit my webpage: http://butynr1.nut.cc/: http://butynr1.nut.cc/
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Latonya
0 # Latonya 2017-11-15 17:42
Good day! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?

I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any
suggestions?

Take a look at my blog - http://butynr1.nut.cc/: http://butynr1.nut.cc/
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

2013 - 2015  ilovebodybuilding.pl - kulturystyka   globbers joomla templates
Stat4u