Guy Cisternino odpowiada na pytania fanów

Kolejne Q&A w wydaniu Muscular Development i kolejny znany kulturysta pod ostrzałem pytań fanów. Tym razem odpowiedzi udziela zawodnik kategorii 212, zwycięzca tegorocznego New York Pro 212, IFBB Pro Guy Cisternino. Poruszane kwestie: dziennik treningowy, specjalny styl treningu i trening z mistrzami kulturystyki.

Prowadzenie dziennika treningowego.

Muszę zapytać. Po co prowadzisz dziennik treningowy w trakcie przygotowań do zawodów? Czy naprawdę tak wiele zyskujesz dzięki zapisywaniu tych wszystkich rzeczy?

Człowieku słyszałem to pytanie mnóstwo razy i trochę mnie to denerwuje. Takie dzienniki prowadzę od mojego pierwszego startu w 2003 roku. Czy jest mi to niezbędne? Nie! Zwyczajnie po 12 latach wykonywania tej czynności, za każdym razem kiedy zacznę przygotowania do kolejnych zawodów jakimś cudem kolejny dziennik treningowy trafia do moich rąk.

Opisuje tam ile czasu i jak sypiam, moją poranną wagę, ile jem posiłków, jakie biorę suplementy i jakie ćwiczenia danego dnia wykonuje.

Taki spis bardzo mi pomaga na tydzień przed zawodami. Po pierwsze wiem dokładnie co zrobiłem i jak przygotowywałem się poprzednio, a po drugie gdyby mój trener miał jakieś pytania, wszystko mam zapisane.

Możliwe, że kiedyś sam będę wspierał innych zawodników w przygotowaniach i wtedy będę miał świetny dokument do pracy.

Specjalne metody treningowe

Znam wiele osób, które prowadzą swoje treningi zgodnie z zasadami różnych teorii ćwiczeniowych, np. Y3T lub FST-7. Co o tym sądzisz, wolisz takie metody czy klasyczny trening?

Szczerze mówiąc nie mam nic przeciwko tym metodą, ale nic nie działa lepiej niż ostry trening. Podnoś tak dużą wagę jaką tylko jesteś w stanie udźwignąć, tak dużo razy ile tylko jesteś w stanie to zrobić. Zachowując przy tym pełny zakres ruchu i pełną kontrolę. Nie jestem trójboistą, ale uwielbiam ciężkie treningi. Mam to jeszcze z czasów grania w football w szkole średniej. Nic mnie tak nie nakręca jak załadowanie całego gryfu talerzami, tak że prawie brakuje już miejsca.

Jednak bardziej imponuje mi ktoś, kto zrobi 15 przysiadów z obciążeniem 220 kg, niż 1 przysiad z wagą 270 kg.

Przez ostatnie dwa lata miałem ogromne szczęście pracować z Charlesem Glassem. Każdego dnia kiedy szedłem na siłownię dzwoniłem do niego, a on dokładnie objaśniał mi co mam robić, jaki wykonywać zakres ruchu i jak się skupiać na ćwiczeniach. Robiłem to. Charles nie miał żadnych specjalnych, wyszukanych metod treningu, przekazywał to, czego sam nauczył się przez lata ćwiczeń. Charles uwielbia wielkie ciężary, jednak pod pełną kontrolą i w zakresie 12 - 15 powtórzeń. Tak prosto powinien wyglądać trening.

Ludzie powinni przestać za mocno nad tym wszystkim się zastanawiać i skupić się na porządnym treningu i daniu z siebie wszystkiego za każdym razem. Nie ma żadnej magicznej formuły aby złapać dobrą formę. Każdego jednego dnia musisz ostro ćwiczyć, dokładnie dbać o dietę, dźwigać ciężary i robić cardio. Koniec.

Trening z mistrzami

Jak to jest znaleźć się w czołówce kulturystycznej i trenować z największymi mistrzami w tej dyscyplinie sportu?

To wspaniałe uczucie. Miałem ogromną przyjemność trenować z Jayem, Philem, Branchem, Johnym Jacksonem i Shawnem Rhodenem. Trening z tymi zawodnikami, zwłaszcza samemu będąc w kategorii 212 naprawdę skłaniał mnie do tego aby dawać z siebie 100% i pokonywać własne ograniczenia.

Shawn jest moim bliskim przyjacielem i dużo razem trenujemy. Był ze mną od pierwszych dni na scenie kulturystycznej i bardzo mnie zawsze wspierał. Był nawet ze mną podczas zwycięstwa na New York Pro 2015. Wielkie dzięki Shawn, jesteś wspaniały. Jesteś dla mnie jak starszy, większy brat, kocham cie kolego.

źródło: musculardevelopment.com

Dowiedz się więcej na temat: Guy Cisternino

Guy Cisternino

2013 - 2015  ilovebodybuilding.pl - kulturystyka   globbers joomla templates
Stat4u