Paleolityczna dieta

Nasi najstarsi przodkowie nie zajmowali się uprawą zboża, nie mieli dostępu do wygodnych sklepów i restauracji typu fast-food. Ich cykl żywieniowy ograniczał się głównie do roślin, które zebrali oraz mięsa zwierząt, które upolowali. To oznacza, że każdego dnia dostarczali swojemu organizmowi ogromne ilości mięsa i zdrowych warzyw oraz roślin. Natomiast to czego nie znajdziemy w diecie naszych przodków to z pewnością cukier i przetworzone wyroby mleczne.

Bazując na tym cyklu żywieniowym zwolennicy diety paleolitycznej argumentują, że nasze ciała są genetycznie przystosowane do lepszego przetwarzania i przyswajania pokarmów, które jemy od milionów lat, zamiast tych produktów, do których mamy dostęp raptem od kilkudziesięciu lub kilkuset lat.

Zatem wszelka konsumpcja pokarmu jak najbardziej zbliżonego do tego, którym żywili się nasi przodkowie będzie pozytywnie wpływała na nasze zdrowie, redukcję tkanki tłuszczowej oraz rozwój masy mięśniowej.

Poniżej kilka wytycznych pokrywających się z ideą diety paleolitycznej.

Co powinniśmy jeść?

Mięso, mięso i jeszcze raz mięso! Do tego warzywa, owoce, owoce morza, orzechy, nasiona i oliwy.

Czego nie powinniśmy jeść?

Zboża, rośliny strączkowe, mleko, przetworzone pokarmy, cukier, słodziki, oleje roślinne.

Z punktu widzenia kulturystycznego tego typu dieta odnalazła by z pewnością wielu zwolenników raczej w trakcie redukcji, niż w okresie nabierania masy. Dla osób, które skupiają się na zwiększaniu swoich rozmiarów tego typu posiłki, które ograniczają dostęp do cukrów i zbóż nie będą wskazane.

Z drugiej strony dieta paleolityczna ze względu na kompletne porzucenie jedzenia cukrów, posiłków nieprzetworzonych, produktów zbożowych oraz mlecznych z pewnością pozytywnie wpłynie na ogólny stan zdrowia naszego organizmu i pozwoli nam w dłuższym okresie czasu powoli rozwinąć masę mięśniową o solidnej jakości.

W jakiej sytuacji powinieneś stosować tę dietę?

Warto rozważyć stosowanie diety paleolitycznej w przypadku wspomnianego wcześniej okresu pozbywania się tkanki tłuszczowej, a więc podczas redukcji.

Przykładowa dieta paleolityczna

Posiłek 1 - jaja, łosoś, owoce

Posiłek 2 - filet z kurczaka, szpinak, oliwa

Posiłek 3 - jagnięcina, słodki ziemniak, szparagi

Posiłek 4 - filet z indyka, owoce

Posiłek 5 - białka jaj, owoce

Posiłek 6 - wołowina, pieczony ziemniak, owoce

Posiłek 7 - jaja

źródło: flexonline.com

Dieta Paleolityczna

2013 - 2015  ilovebodybuilding.pl - kulturystyka   globbers joomla templates
Stat4u