Hidetada Yamagishi odpowiada na pytania fanów

Kolejne Q&A zorganizowane przez magazyn Muscular Development i kolejny zestaw pytań od osób, które interesuje kulturystyka i trening na siłowni. Odpowiedzi udzieli znany japoński zawodnik IFBB Pro Hidetada Yamagishi, startujący w kategorii wagowej 212.

Omawiane zagadnienia: budowanie masy poza sezonem, trening przedramion i rzeźba dolnych partii mięśniowych.

Budowanie masy poza sezonem

W tym sezonie staram się wejść na kolejny poziom mojego rozwoju i uzyskać wagę 110 kg, co będzie ponad 2 kg większą wagą niż kiedykolwiek ważyłem. Obecnie powoli zbliżam się do 108 kg, jednak od jakiegoś czasu zaczynam odczuwać bóle w dolnej partii pleców. Zacząłem również bardzo głośno chrapać. Nie mam pojęcia skąd to się bierze. Mojej dziewczynie bardzo to przeszkadza, właściwie to mnie również ponieważ budzę się od własnego chrapania, przez co nie sypiam prawidłowo. Wiem, że twoja największa waga to około 113 kg czy borykałeś się z podobnymi problemami? Jeżeli tak, co z tym zrobiłeś?

Wiele osób uważa, że jako kulturyści jesteśmy bardzo zdrowi, jednak jak na ironię czasami jest zupełnie przeciwnie, zwłaszcza w okresie nabierania masy. Wtedy to możemy się nawet spotkać z problemami, które zwykle dotyczą otyłych osób, takich jak wspomniane chrapanie, czy bóle pleców.

Kiedy osiągałem swoją maksymalną wagę, z jednej strony czułem się bardzo podekscytowany, ponieważ nigdy tyle nie ważyłem, dodatkowo była to prawie podwójna waga w stosunku do tej, którą miałem zaczynając swoją przygodę z kulturystyką 20 lat temu. Jednak z drugiej strony zorientowałem się, że dla mojego organizmu to zaczynało być zbyt wiele. Moje plecy były bardzo ciasne i wkrótce zacząłem odczuwać bóle. Nie były bardzo uporczywe, ale zdawałem sobie sprawę z wysokiego napięcia mięśni w tym obszarze. Pojawiło się również chrapanie i tak jak u ciebie odbiło się ono na moim śnie. Nie mogłem dłużej ignorować tych negatywnych efektów.

Aby lepiej sypiać używałem maski tlenowej, możesz sobie taką załatwić u lekarza. Dzięki niej zacząłem faktycznie dobrze sypiać i miałem więcej energii. Jednak z czasem zdecydowałem się, że muszę nieco obniżyć wagę i zredukowałem do około 108 kg. Poza tym przy zbyt wysokiej wadze miałem problemy z przygotowaniem dobrej formy w sezonie 2012.

Dobrze mieć obrane za cel nabranie wysokiej wagi, jednak trzeba się pilnować, aby nie zalać się tłuszczem i nie wyrządzić sobie krzywdy. Trzeba być cierpliwym. Czasami słyszę jak niektóre osoby mówią, że w off seasonie nabierają około 10 kg mięśni, jednak wiem, że w większości to jest sam tłuszcz.

Trening przedramion

Czy trenujesz przedramiona? Czy uważasz, że kulturyści powinni trenować te partie mięśniowe?

Nie wykonuje żadnych ćwiczeń specjalnie ukierunkowanych na rozwój tych obszarów ponieważ nie uważam ich za swój słaby punkt. Moje przedramiona są proporcjonalne do reszty. Jeżeli masz przedramiona, które wyglądają na małe stosunkowo do tricepsów i bicepsów, to z pewnością powinieneś je trenować. Przedramiona są trochę jak łydki.

Zawodnicy z najlepszymi przedramionami, spośród osób które znam to Flex Lewis czy Dorian Yates, oni nigdy nie trenowali tych partii. Sam też nie widzę takiej konieczności, chyba że są one ewidentnie słabiej rozwinięte.

Rzeźba dolnych partii mięśniowych

Na chwilę obecną trzykrotnie startowałem w zawodach kulturystycznych i jestem bardzo zadowolony z moich górnych partii mięśniowych. Jednak z drugiej strony moje nogi znacząco odstają od reszty i wyglądają co najwyżej przeciętnie. Ktoś kiedyś doradził mi, że powinienem mocno skupić się na diecie, aby dobrze wyciąć nogi, jednak boje się, że jeżeli zbytnio zredukuję, ucierpią na tym moje górne obszary. W jaki sposób ty wycinasz swoje nogi?

Nie wiem na ile rozwinięte są twoje nogi, jednak kwestia z której każdy musi zdać sobie sprawę to fakt, że nie uzyskasz dobrej separacji dolnych partii mięśniowych, jeżeli nie skupisz się na osiągnięciu odpowiednio niskiej warstwy tłuszczu. Dla wielu osób wycięcie nóg to ogromny problem.

Tak jak sam tego doświadczyłeś, czasami odpowiednie dopracowanie nóg zajmuje o wiele więcej czasu niż górnych partii. Możesz spróbować utrzymać nieco mniejszą wagę poza sezonem, aby się zbytnio nie zalewać.

Powinieneś również odwiedzić lekarza i zbadać swój poziom estrogenów. Kobiety mają o wiele więcej estrogenu niż mężczyźni, co wpływa na fakt, że mają nieco więcej tłuszczu w nogach. Jeżeli facet ma zbyt dużo estrogenu, on również będzie miał grubsze nogi. Gdyby okazało się, że masz taki problem, lekarz może przepisać ci odpowiednie środki aby doprowadzić wszystko do normalnego poziomu.

Na rynku są również dostępne suplementy na obniżenie poziomu estrogenów. Jednak w większości przypadków ta kwestia sprowadza się do zachowania odpowiedniego poziomu tkanki tłuszczowej w ciągu roku oraz prawidłowej diety.

Sprawdź też profil Hidetady Yamagishiego.

źródło: musculardevelopment.com

Hidetada Yamagishi

2013 - 2015  ilovebodybuilding.pl - kulturystyka   globbers joomla templates
Stat4u