Dorian Yates odpowiada na pytania fanów

Sześciokrotny Mr. Olympia, brytyjski zawodnik przezywany The Shadow, który tryumfował na światowej scenie kulturystycznej w latach dziewięćdziesiątych, legendarny kulturysta Dorian Yates odpowiada na pytania fanów Muscular Development w zakresie treningu, kontuzji i techniki wykonywania ćwiczeń.

Wyciskanie na ławce skośnej w dół

Z tego co wiem, na początku twojej kariery kulturystycznej, miałeś pewne problemy z klatką piersiową, która była słabiej rozwinięta w stosunku do innych twoich partii mięśniowych. Słyszałem jak mówiłeś, że wyciskanie na ławce skośnej w dół jest świetnym sposobem aby zwiększyć klatkę piersiową. Na mojej siłowni nie ma takiej ławeczki, więc zamiast tego staram się zastępować to ćwiczenie wyciskaniem na ławce prostej. Czy uważasz, że to dobry pomysł? Proszę o wiele informacji i wyjaśnień. Dzięki za czas.

Co powiesz na zapisanie się na siłownię, gdzie mają taką ławeczkę? Kiedy zaczynałem swoją przygodę z kulturystyką, czytałem mnóstwo książek. Autor, który wywarł na mnie ogromny wpływ to Arthur Jones, ponieważ podchodził do ćwiczeń w bardzo naukowy sposób. Wyciskanie na ławce skośnej w dół pozwala na wykonywanie ruchu klatki piersiowej w większym zakresie, co aktywuje więcej włókien mięśniowych.

Ćwiczenie to nigdy nie stało się tak popularne, dlatego że wiele osób źle ocenia je, twierdząc że wpływa na rozwój dolnych obszarów klatki piersiowej. Większość trenujących ma te obszary całkiem dobrze rozwinięte, dlatego myślą, że nie muszą wykonywać tego ćwiczenia, chcąc skupić się na górnych partiach klatki.

Osobiście uważam, że to kompletnie bzdurna teoria, a wyciskanie na skosie w dół działa na całą klatkę piersiową. Szczerze uważam, że największy rozwój mojej klatki piersiowej zawdzięczam właśnie ławce skośnej w dół.

Jeżeli naprawdę nie możesz znaleźć siłowni z takim sprzętem, to spróbuj chociaż wykonywać pompki na poręczach z obciążeniem, mając wychylone ciało do przodu i szeroko rozłożone łokcie. Prawidłowa pozycja jest bardzo ważna, ponieważ chcesz jak najbardziej zaangażować klatkę piersiową, a nie tricepsy.

Powracająca kontuzja nadgarstków

Chcę zapytać, czy kontuzje, których kiedyś doświadczyłeś wciąż dają o sobie znać. Pytam o to, ponieważ miałem kontuzję obu nadgarstków w 2010 roku i po dziś dzień przeszedłem mnóstwo terapii regeneracyjnych, takich jak choćby akupunktura i terapia szokowa, jednocześnie cały czas dostarczając odpowiednie witaminy i substancje. Oczywiście po kontuzji musiałem zrezygnować z treningu na kilka miesięcy, jednak nigdy nie udało mi się całkowicie wyleczyć nadgarstków. Od czasu do czasu odczuwam ból i muszę przerwać trening. Bardzo źle się z tym czuje. Chciałbym poznać twoją opinię na ten temat.

Jedyna kontuzja, którą kiedyś przeszedłem i która wciąż daje o sobie znać, dotyczyła mojego barku i miała miejsce kilka lat temu, po przejściu na zawodową emeryturę. Ćwicząc ze znajomym zerwałem mięsień, który prawdopodobnie był w kiepskim stanie przez lata ostrych ćwiczeń z dużym ciężarem. Następnie przeszedłem operację, która wszystko naprawiła, po czym niestety znowu zerwałem ten sam mięsień. Obecnie nie może być on już naprawiony.

Zatem ten bark ma pewne słabe punkty. Nie mogę wykonywać żadnego mocnego wyciskania na klatkę piersiową lub barki, więc staram się obejść te ćwiczenia trenując w inny sposób, na przykład poprzez wznosy hantli.

Póki nie staram się nabrać rozmiarów ani zwiększyć swojej siły, kontuzja ta nie jest dla mnie większym problemem. Inne kontuzje, których doświadczyłem, takie jak zerwanie bicepsów czy tricepsów, w ogóle nie powracają.

W kwestii twojego bólu nadgarstków, nie mam pojęcia dlaczego trwa to tak długo. Polecam ci przetestować terapię elektromagnetyczną jeżeli jeszcze tego nie robiłeś. Znam wiele osób, które dzięki temu pozbyło się naprawdę uciążliwych kontuzji.

Częściowe powtórzenia, profesjonaliści, płyta DVD

Co myślisz o popularnym dzisiaj stylu treningu polegającym na wykonywaniu częściowych powtórzeń? Dla przykładu, podczas wyciskania na klatkę piersiową opuszczamy ciężar tylko do połowy. Kolejne pytanie, to kto jest według ciebie obecnie najtwardszym zawodnikiem wśród profesjonalistów. Kiedy wyjdzie twoja płyta DVD z Cormierem i innymi?

Zawsze wierzyłem i wciąż wierzę w to, że na mięśnie najlepiej oddziałuje wykonywanie ćwiczenia w pełnym zakresie ruchu. Wyjątkiem mogą być ćwiczenia trójbojowe, gdzie zawodnicy mogą mieć problemy z pewnym obszarem wykonywania ćwiczenia i starają się wypracować siłę w danym zakresie.

Jednak nie jest tak, że nie zgadzam się z teorią, że wielu kulturystów odnosi sukcesy wykonując częściowe powtórzenia. Arnold i Franco w filmie Pumping Iron wykonywali właśnie tego typu treningi, a oboje mieli jedne z najlepszych klatek piersiowych na świecie. Warto jednak zwrócić uwagę, że ci zawodnicy pewne ćwiczenia wykonywali w częściowym zakresie ruchu, a inne w całkowitym.

W kwestii najtwardszego z obecnych zawodników. Ciężko mi się do tego odnieść, ponieważ nie trenowałem ze wszystkimi z nich. Z tego co widziałem na różnych nagraniach i słyszałem zgodnie w opiniach wielu ludzi, będzie to prawdopodobnie Branch Warren. Na siłowni jest jak zwierze, a do ciężarów podchodzi jak wojownik. Z całym szacunkiem, przypomina mi trochę siebie samego. Za każdym razem kiedy ćwiczyłem sprawdzałem jak daleko dam radę pchnąć swoje ciało. To była bardziej walka psychiczna niż fizyczna.

Moje DVD nazywa się "Dorian Yates: Shadow Warrior" i ma to być bardzo kompleksowe i wartościowe wydanie. Znajdą się tam moje wczesne zdjęcia, liczne seminaria, nagrania z zawodów, a także wspomniany trening z Chrisem Cormierem oraz Evanem Centopani, Kai Greenem i innymi.

Płytę można kupić na stronie http://www.theshadow-warrior.com/ za 49,99 USD (ILB).

Dowiedz się więcej na temat Doriana Yatesa.

źródło: musculardevelopment.com

Dorian Yates

2013 - 2015  ilovebodybuilding.pl - kulturystyka   globbers joomla templates
Stat4u