Trening w pełnym zakresie ruchu

Jedną z najbardziej niedocenianych i pomijanych nawet przez czołowych zawodników, koncepcji w kulturystyce jest wykonywanie ćwiczeń w pełnym zakresie ruchu. Wiedza i praktyka w tym zakresie pozwala rozwijać nasz układ mięśniowy prawidłowo oraz maksymalnie efektywnie.

Z drugiej strony nieprawidłowa technika i brak doświadczenia przy tego typu treningach może prowadzić do licznych kontuzji i uszkodzeń mięśnia.

Dlatego tak istotne jest, aby w pełni poprawnie zrozumieć korzyści oraz zagrożenia wynikające z wykonywania treningów w pełnym zakresie ruchu. Gdyż koncepcja ta nie ogranicza się zwyczajnie do przemieszczania ciężaru od maksymalnego spięcia do maksymalnego rozciągnięcia włókna mięśniowego.

Paradoksalnie, kompletne rozciągnięcie podczas ćwiczenia może spowodować rozluźnienie napięcia i zmniejszenie pracy mięśnia, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszoną intensywność wykonywanego ćwiczenia.

Celem wykonywania tego typu treningu jest doprowadzenie mięśnia do etapu bliskiego niemożliwości wykonania kolejnego powtórzenia, przy jak najmniejszej liczbie wykonanych powtórzeń. Zatem pozwalając mięśniom odpocząć w trakcie ćwiczenia, oddalamy moment osiągnięcia docelowego stanu.

W tym momencie mamy do czynienia z pojęciem efektywnego pełnego zakresu ruchu. Pełny zakres ruchu jest najbardziej efektywny podczas zatrzymania tuż przed maksymalnym spięciem oraz tuż przed maksymalnym rozciągnięciem włókna mięśniowego. Gwarantuje to ciągłą pracę oraz pozwala uniknąć kontuzji.

Przy niektórych ćwiczeniach podczas maksymalnego rozciągnięcia albo spięcia mięśnia jesteśmy bardzo mocno narażeni na uszkodzenia lub naderwania włókien.

Dodatkowo, aby poprawnie wykonać ćwiczenie w efektywnym pełnym zakresie ruchu, należy odpowiednio dobrać ciężar, tak aby w pełni kontrolować każde powtórzenie.

Stosując się do obu powyższych wytycznych, tj. zachowania odpowiedniego zakresu ruchu oraz dobrania prawidłowego ciężaru, otrzymamy maksymalną stymulację przy minimalizacji ryzyka urazu.

Trening w pełnym zakresie ruchu

Komentarze   

kt
0 # kt 2015-11-25 08:38
Jeden artykuł udało się uratować ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

2013 - 2015  ilovebodybuilding.pl - kulturystyka   globbers joomla templates
Stat4u