Brandon Curry o psychice podczas treningu

O tym, że kulturystyka nie polega na brutalnej sile i bezmyślnym dźwiganiu ciężarów nie trzeba przekonywać nikogo, kto chociaż trochę liznął tę dziedzinę sportu. Warto jednak zapisać kilka słów o relacji pomiędzy odpowiednim nastawieniem psychicznym a efektywnym treningiem i rozwojem naszego ciała.

Zawodnik IFBB Pro Brandon Curry w krótkim wywiadzie opowiada o tej zależności i korzyściach, które możemy czerpać z odpowiedniego myślenia podczas ćwiczeń.

» Q: Brandon słyszałem wiele na temat stosowania "połączenia psychiki z mięśniami", jednak wciąż nie do końca rozumiem na czym to polega. Możesz mi to przybliżyć?

» Brandon Curry: To jest kwestia poczucia zależności pomiędzy twoim stanem psychicznym a rozwojem masy mięśniowej. Rozumienie wpływu twojego umysłu na ciało pozwala trenować w pełnym skupieniu i całkowicie kontrolować własny wysiłek. Jest to umiejętność, która pozwala uzyskać jak największe skupienie i spięcie mięśnia, niezależnie od stosowanego obciążenia. Takie możliwości wymagają odpowiedniego przygotowania. Wszelkie techniki treningowe typu wymuszone powtórzenia, skupienie na fazie negatywnej, lub częściowe powtórzenia skupiają się na kontroli mięśnia w pewnym zakresie ruchu, tak aby pracował on jeszcze ciężej. Kiedy skupisz na tej pracy całą swoją psychikę rozwiniesz możliwość pełnej kontroli pracy mięśni.

» Q: Niektórzy profesjonalni zawodnicy uważają, że bardzo dobrze na nas wpływa wizualizacja treningu zanim jeszcze pójdziemy na siłownię. Czy według ciebie to pomocne podejście?

» Brandon Curry: Myślę, że tak, zwłaszcza jeżeli nie masz określonego planu treningowego na dany dzień. Bardzo istotne jest, aby mieć we własnej głowie chociaż ogólną wizję tego co chcemy wykonać. Kiedy wszystko już poukładamy sobie w głowie, bardzo ważne jest aby odpowiednio przenieść to do rzeczywistości. Trzeba przygotować swoją psychikę do treningu. Możesz mieć stresujący dzień, ale twój umysł cały czas pracuje, więc musisz bardzo się skupić, aby nie przenosić tego na siłownię i wykonać wszystko tak jak należy. Trenować efektywnie i walczyć o sukces.

» Q: Podczas treningu bardzo słabo odczuwam plecy. Czy to dlatego, że ich nie widzę? Jak mogę na to wpłynąć?

» Brandon Curry: Podstawowa kwestia jeżeli chodzi o odczuwanie mięśni, to według mnie obniżenie wagi obciążenia. Zanim to zrobisz potrzebna jest oczywiście dobra rozgrzewka. Odpowiednie skupienie i poprawnie wykonana rozgrzewka pomaga ci uzyskać połączenie z mięśniami i dobrze się skupić. Następnie powoli przechodzisz z obciążenia stosowanego podczas rozgrzewki, do większej wagi i właściwych serii. Również istotną kwestią jest spinanie i rozciąganie mięśni pomiędzy seriami, tak aby cały czas być na nich skoncentrowanym.

» Q: Masz jakieś specjalne metody, które stosujesz aby uzyskać dobre nastawienie psychiczne przed treningiem? Coś jak konkretny gatunek muzyczny, okrzyki itp?

» Brandon Curry: Postępuję w zupełnie przeciwny sposób. Wielu ludzi uważa, że przed treningiem potrzeba narobić hałasu i być agresywnym. Ja lubię się zrelaksować i wyciszyć. Nie chcę marnować energii jeszcze zanim zacznę trening. Chcę nabrać pewności siebie, tak jak Ronnie Coleman, kiedy mówi o lekkich ciężarach (light weight baby!). To kwestia psychiki. Czasami w trakcie ćwiczeń bywam nieco podekscytowany.

»
ilovebodybuilding.pl: tłumaczenie - KT.

» sprawdź więcej informacji na temat: Brandon Curry

» źródło: musclemag.com

Brandon Curry

2013 - 2015  ilovebodybuilding.pl - kulturystyka   globbers joomla templates
Stat4u